Content is King … Maar hoe krijg ik dit voor elkaar?

Content is king

Door te werken aan de “marketing achter uw website” bouwt u aan een strategie die ervoor zorgt dat klanten zich automatisch aanmelden. Het cruciale wapen voor het uitvoeren van deze strategie is het produceren, publiceren en delen van interessante informatie. Vandaar … content is king.

Bij het implementeren van deze manier van leadgeneratie krijgen wij vaak de vraag: Welke informatie? Hoe krijg ik dit bij elkaar geschreven? Ik ken mijn vak, maar kan niet goed schrijven. Hieronder alvast enkele tips:

Tip 1: Weet waar je (potentiële) klanten in geïnteresseerd zijn

  • Peil naar de interesses, segmenteer en groepeer in doelgroepen Het is namelijk erg
    belangrijk gericht te kunnen communiceren.
  • Detecteer de fase waarin de koper zich bevindt binnen het koopproces. Dit heeft een
    invloed op het type boodschappen waarvoor de koper openstaat.

Tip 2: Schrijf probleemoplossend

  • Besteed doelbewust aandacht aan de interesses en de problemen die leven binnen
    uw doelgroepen. Geef een antwoord op de vragen waar uw bezoeker mee zit.
  • Schrijf over oplossingen, niet over producten. Uw klanten zijn geïnteresseerd in gaten,
    niet in de boren.

Tip 3: Hou rekening met de spelregels van het internet

  • Laat uw website en content de taal van de zoekmotoren spreken. Gevonden worden
    en per definitie uw Google-ranking zijn uiteraard belangrijk.
  • De beste ranking is organisch en gaat dus uit van uw tekst en de gebruikte
    kernwoorden op de juiste plaats. Laat u adviseren, want het zou zonde zijn
    interessante content te produceren en niet gevonden te worden.

Tip 4: Verzamel content op een regelmatige basis

  • Het is onbegrijpelijk dat er nog steeds websites gebouwd worden zonder een post
    “content” in de begroting. Goede teksten verbinden marketing en techniek en zorgen
    voor een goede communicatie met uw doelgroep.
  • Niet alle content moet u zelf “uitvinden”. U kan content verzamelen, selecteren,
    filteren, in een context plaatsen en voorzien van commentaar. Weet wel dat het
    klakkeloos overnemen van teksten niet alleen verboden is, maar bovendien geen blijk
    geeft van expertise…en daar gaat het tenslotte om.

Tip 5: Blijf converseren in functie van de getoonde interesse

  • Zorg ervoor dat uw potentiële kopers de acties ondernemen waar u om vraagt. Zorg
    voor goede “call-to-actions” en geef iets in de plaats voor het verkrijgen van gegevens.
  • Automatiseer zoveel mogelijk de begeleiding van de klant tijdens zijn koopproces.
    Content marketing is voordelig, klantvriendelijk, doeltreffend én noodzakelijk voor uw
    succes op het internet. Geïnteresseerd in het online vinden van klanten?

Download ons gratis E-Report:

10 TIPS OM KLANTEN TE VINDEN