Uw marketingplan in 3 stappen

Benjamin Franklin wist het al: een goede voorbereiding helpt om doelen te bereiken. Dat geldt zeker voor uw marketing. Kies voor een doordacht plan in plaats van de waan van de dag te volgen. Want laat ons eerlijk zijn: u hebt uw handen al vol met ondernemen. En als u dan toch tijd investeert in marketing, plukt u ook graag snel de vruchten. Daarom denkt u best goed na over de richting die u volgt en de stappen die u neemt.

“If you fail to plan, you plan to fail”

The Business Architect bepaalt de juiste richting (strategie) en een optimale marketingmix (tactiek) voor uw onderneming. En vervolgens zorgen we dat alles volgens plan verloopt (implementatie). Kortom, u krijgt een marketingplan dat werkt.

Marketingplan: strategie, tactiek en implementatie

1. Strategie

Bij strategie gaat het om duidelijke keuzes die tot een houdbaar concurrentievoordeel leiden. Eerst denken en plannen, daarna doen.

Een grondige audit van uw bedrijf en marktsituatie bepalen de strategie in een eerste fase. Op langere termijn worden de unieke (meer)waarde, specifieke doelgroep en juiste focus omschreven.

Als ondernemer bent u elke dag druk bezig met uw bedrijf. U mist de tijd, knowhow en het overzicht om een lange termijnmarketingplan uit te denken. En laat strategie nu net over meerdere jaren gaan. Waar liggen de mogelijkheden? Even afstand nemen? Helaas, die luxe hebt u niet.

The Business Architect denkt graag vooruit in uw plaats. We maken duidelijke keuzes en staven onze oplossingen met cijfers. Uw winst? Richting en houvast, de weg naar een succesvolle strategie voor de toekomst.

2. Tactiek

De strategie geeft het kader aan voor uw marketingtactiek. De tactiek helpt uw strategie te realiseren.

Uw marketingplan wordt concreet, want we bepalen de juiste marketingmix die u die massale respons oplevert. Hij bevat alle marketinginstrumenten voor uw plan. En hij verschilt per bedrijfssector, product en doelgroep.

Met de juiste keuzes boekt u succes met uw investering. Weinig budget? Geen nood, als KMO werft u vandaag de dag ook klanten met goedkopere middelen. (Bijv. Content of Inbound marketing). Maak er gebruik van.

The Business Architect hakt voor u de juiste knopen door en stelt de perfecte mix van marketingmiddelen samen. Vragen over onze ingrediënten?

3. Implementatie

Uw marketingplan staat netjes op papier, nu is het tijd voor de échte test: de implementatie of uitvoering.

The Business Architect …

  • Stelt uw marketingactieplan op: een stappenplan van te nemen acties. Alle details worden vastgelegd. Wie doet wat en op welke manier?
  • Coördineert de uitvoering. Tijd voor een tussentijdse evaluatie. Komt het plan nog overeen met de praktijk of sturen we bij?

Uw marketingplan door The Business Architect?

U huurt een architect in om te (ver)bouwen, zodat er samenhang in uw plan zit. Wij bezorgen u een marketingplan dat wérkt. Concreet?

  • Financiële context: alle adviezen getoetst op resultaten
  • Focus: gerichte benadering voor herkenbaarheid van uw bedrijf, markt en doelgroep
  • Praktijkgericht: concrete antwoorden op uw vragen

Overtuigd? Op zoek naar een frisse, onbevangen blik? Neem gerust contact met ons op. We beantwoorden graag al uw vragen over uw toekomstige marketingplan.

Neem contact op

Scroll Top