Klanten werven online: samen op koopreis

klanten werven online

Wist je dat vandaag maar liefst 80 % van alle aankopen start met een zoekopdracht op ‘t internet? Mensen zoeken eerst online informatie over een product of een dienst. Er wordt een ganse digitale weg afgelegd voordat een potentiële klant finaal beslist te kopen. De wereld op zijn kop. De manier van verkopen, of liever kopen, is drastisch veranderd en de trend zal zich enkel verder zetten.

Klanten werven online? Dan maak je als onderneming best mee de koopreis met de klant of prospect .

Maak de koopreis samen met je potentiële klant

Je hebt er alle belang bij gevonden te worden op het internet. Probeer zoveel mogelijk de aandacht te krijgen van je potentiële koper aan de hand van zinvolle content op je website. Zo ontstaat er interesse in jouw product of dienst en blijft hij in contact met jou gedurende zijn aankoopreis omdat je hem een oplossing biedt. Deze techniek noemen we ‘Inbound Marketing‘.

Blijf converseren

Het komt vaak voor dat iemand interesse toont, maar nog niet klaar is om tot aankoop over te gaan. Het is belangrijk verder waardevolle informatie met je bezoeker te delen tot hij overtuigd is van je product of kennis en finaal beslist te kopen. Regelmatig informatie delen, ook wel converseren genaamd, is hier de boodschap.

Organiseer je verkoop in functie van het koopproces

Het is duidelijk dat je verkoopproces en -organisatie moeten aangepast zijn aan klanten werven online. Je gedeelte online marketing, zal beduidend toenemen. Pas als een lead voldoende interesse getoond heeft aan de hand van de informatie die je hem toegestuurd hebt, is het aan je verkoper om actie te ondernemen.
De rol van de verkoper vandaag is dus ook veranderd. Van de vlotte jongen met de voet tussen de deur tot de expert in het beantwoorden van vragen van (potentiële) klanten. Dit vraagt uiteraard ook andere verkooptechnieken en vaardigheden.

Ook klanten werven online? Huur ons in voor passend advies, neem contact op voor een offerte.

Contacteer ons