BUSINESSMODELINNOVATIE…EEN ABSOLUTE NOODZAAK

dsc08002

Tal van veranderingen, waaronder vooral de toenemende ICT mogelijkheden, zorgen ervoor dat vele bestaande businessmodellen onder druk staan. De hotelbranche, reisorganisaties, de muziekbranche, de detailhandel, uitgevers, taxiondernemingen zijn de meest gekende voorbeelden.

Maar het zijn niet enkel de grote bedrijven die baat hebben met Business Model Innovatie. Ook als KMO of zelfstandige kunt u uw business model innoveren om de concurrentie voor te blijven. De snel evoluerende markten zijn bovendien een geschikt terrein voor flexibele en wendbare bedrijven. Daar excelleert u, als KMO, tegenover de reus op lemen voeten, het grote bedrijf.

Nog te vaak denken bedrijven bij innovatie in de eerste plaats aan technologische vooruitgang in hun productieproces – automatisering of digitalisering – of in de ontwikkeling van nieuwe producten. ‘Nieuwe producten of diensten zijn uiteraard zeer belangrijk’, zegt Sioen, ‘maar we mogen niet vergeten dat er ook innovatie nodig is in marketing en verkoop, in klantenservice en design, in werkorganisatie.’
Michèle Sioen – De Standaard 20 september 2016 – VBO Congres innovatie

Kom naar onze “ontbijtworkshop” op 20/04/2017 en verneem hoe u uw businessmodel op een gestructureerde manier kan analyseren en optimaliseren. De plaatsen zijn beperkt.  Schrijf vandaag nog in via onderstaand formulier. Gezien de beperkingen op het vlak van de sector en de voorziene interactiviteit, nemen we contact voor verdere toelichting.

  • Dit veld is bedoeld voor validatie en moet ongewijzigd blijven.