Verkoopproces = koopproces

Vergeet verkopen, lang leve het koopproces. Vandaag werft u klanten op een heel natuurlijke manier. Opdringerige verkoopmethodes? Weg ermee.

De nieuwe werkelijkheid kwam er in snel tempo en ontstond samen met het internet. Uw klant gaat op zoek naar een product of dienst door te googelen. Vindt hij de informatie die hij zoekt? Fijn, dan kan u écht gaan verkopen. Face to face. Maar de virtuele verkoop primeert. U voedt uw prospects met informatie tot ze koopbereid zijn en stuurt dan het verkoopteam van vlees en bloed op hen af.

Wat betekent dat voor u als KMO?

  • Goedkoper en efficiënter verkoopproces
  • Betere cijfers voor uw verkoopteam
  • Tijd uitsparen

3 schakels: marketing, sales en automatisering

 1. Marketing

Inbound Marketing: ooit van gehoord? U zorgt ervoor dat uw bedrijf gevonden wordt in Google dankzij waardevolle informatie. Relevante en authentieke content die uw doelgroep interesseert, B2B of B2C. Hebt u een match? Dan neemt uw kandidaat-klant contact op en rondt u de verkoop af op een persoonlijke manier. Grote troef? Uw klant toont al interesse als hij bij u aanklopt.

Met Inbound Marketing mikt u precies op de roos: uw doelgroep. Zo haalt u het maximale uit uw digitale koopproces.

The Business Architect maakt een virtueel verkoopplan op maat van uw producten en/of diensten, sector en cliënteel. Wij bieden u Inbound Marketing met visie.

2. Sales

Dankzij Inbound Marketing krijgen uw verkopers alleen nog prospecten met concrete interesse over de vloer. Warme leads, zeg maar. Koude prospectie wordt eigenlijk overbodig. Gevolg? Uw salesmedewerker of verkoper wint een hoop tijd, maar u houdt hem wél best in dienst om geïnteresseerden of kandidaat-klanten te helpen kopen. Nieuwe tijden, nieuw profiel.

Hoe wij kunnen helpen? Het belang van uw intern salesteam groeit binnen uw organisatie. The Business Architect bouwde een ruime expertise op in het uittekenen van performante organisaties.

3. Automatisering

Een belangrijk deel van uw verkoopproces verloopt digitaal en kunt u automatiseren. Meest extreme voorbeeld? E-commerce (webshops). Voor uw marketing bestaat software die data registreert en in kaart brengt. Meten is weten. Zo komt u te weten wie uw website-bezoekers zijn en wanneer ze tot een lead leiden. Op basis van die gegevens maakt u een evaluatie en optimaliseert u het verkoopproces. Uw winst? Meer efficiëntie en een hoger slaagpercentage voor uw verkoopteam.

Welke automatisering stuwt uw online marketing naar ongekende hoogten? Vraag het aan uw Business Architect.

Uw verkoopproces optimaliseren?

Wij hebben de expertise in huis om Inbound Marketing in te zetten voor uw onderneming. Volgens de regels van de kunst. Met de 3 schakels – marketing, sales en automatisering – creëren we een verkoopproces dat werkt. Zodat u meer conversie krijgt.

We geven u graag meer uitleg in een persoonlijk gesprek.

Neem contact op

Scroll Top